Poticanje energetske efikasnosti u Hrvatskoj

 
   
 
 

Informativno-edukativna kampanja

/assets/images/post/11/list/thumb/Carbon-Emissions.jpg

Kako bi hrvatskim građanima informacije o mjerama povećanja energetske efikasnosti bile što dostupnije i jasnije, sustavno su provedene različite informativno edukativne aktivnosti. Cilj takvih aktivnosti je povećati svjesnost o važnosti i mogućnostima energetski efikasnih proizvoda te potaknuti promjene u ponašanju i navikama potrošača. 

Informativno-edukativne aktivnosti razvijene su i sustavno se provode od 2006. godine, pri čemu su najprije uspostavljene web-stranica (www.energetska-efikasnost.undp.hr), besplatna telefonska info-linija za građane (0800 200 170) i prve inicijalne EE info-točke za građane u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci. Nakon toga je od siječnja 2007. do travnja 2010. godine provedena opsežna nacionalna medijska informativno-edukativna kampanja, u kojoj je ulogu glavnog protagonista imao animirani lik Gašpar Energetić s obitelji. 2009. godine je na Facebooku aktiviran profil Gašpara Energetića.

Nacionalna medijska kampanja provodila se kroz različite informativno-edukativne sadržaje u medijima te je uključivala i informativno-edukativne promotivne spotove kao i promotivne oglase i plakate. Uz nacionalnu medijsku kampanju, kontinuirano su se provodile PR aktivnosti, sustavna diseminacija informativno-edukativnih publikacija te partnerska suradnja s medijima. Suradnja s medijima rezultirala je sa više od 150 javnih događanja i konferencija za medije; realizacijom 209 edukativnih emisija u programima televizijskih i radijskih postaja u ukupnom trajanju preko 54 sata te preko 200 edukativnih članaka u tiskovnim i elektronskim medijima; 50 održanih projekcija edukativnog filma Moj EE grad te održavanjem Misli na sutra EE školskog sata za grupe učenika iz više od 30 osnovnih škola, prilikom čega je učenicima podijeljeno preko 500 primjeraka edukativnih paketa Misli na sutra. Kada je 5. travnja 2011.g. školski sat održan u Osnovnoj školi Marin Getaldić u Dubrovniku, Predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović i osobno se pridružio učenicima te sudjelovao u provedbi EE školskog sata.

/assets/images/post/11/list/thumb/brosure.JPGBitan doprinos informiranju i edukaciji građana imaju i naše brošure Prihvatite izazov težak 1 tonu CO2 i 200 EE savjeta. Tijekom protekle tri godine, kroz insertaciju u sve dnevne novine građanima je ukupno besplatno podijeljeno oko 1.300.000 informativno-edukativnih brošura (Prihvatite izazov težak 1 tonu CO2 u 600.000 i 200 EE savjeta u 715.000 primjeraka). 

U dječje magazine insertirano je 50.000 primjeraka edukativnih paketa koji sadrže brošuru i DVD s edukativnim animiranim filmom Misli na sutra.

/assets/images/post/11/list/thumb/Energy Efficiency Light Bulbs_4.jpgIstraživanja svjesnosti građanstva 

Rezultati provedbe informativno-edukativnih aktivnosti očituju se u podacima dobivenima kroz istraživanja svjesnosti građanstva, provedenima od 2007. – 2011. godine

/assets/images/post/11/list/thumb/istrazivanje trzista.PNG

Osim informativno-edukativne kampanje, građane se sustavno informira i kroz lokalne EE info točke kao i lokalna događanja poput EE info dana.

image
0800 200 170
Besplatni info-telefon
(radnim danom 9-15 sati)
image
Zelena knjižnica
energetske efikasnosti
Zeek obuhvaća publikacije objavljene u sklopu provedbe EE projekta
Gašpar Energetić savjetuje
  • Najbolji izolacijski materijal za toplinsku i zvučnu izolaciju je mineralna vuna, s obzirom da ima malu toplinsku provodljivost, visoku otpornost na požar te je otporna na starenje i raspadanje.